Za mnoge kršćane je pojam Duh uobičajen izraz kojeg često koriste. Mnogi kažu Bog je Duh (Iv 4:24). Mnogi govore o Duhu Svetom koji je naš Tješitelj ili Branitelj, Pomoćnik (Iv 14:26). Većina kaže da je On Osoba, što je dakako velika istina.
Veliko nerazumijevanje
Kroz povijest je bilo mnogo rasprave o Duhu Svetom. Tako na primjer, King James Prijevod, kad se spominje Duh Sveti, koristi englesku zamjenicu it (ono) za tu predivnu Osobu, što je velika pogreška i nerazumijevanje.
Za neke je još i danas On samo sila ili trećina Boga koja dolazi na nas da nam pomogne kad smo slabi, da nas upotrijebi za Boga ili da učini kroz nas neko čudo poput ozdravljenja, govorenja u tuđim jezicima ili nekog čudotvorstva.
Iako ove stvari imaju svoje mjesto, Duh je mnogo veći pojam nego što mi možemo i pomisliti.
Sveobuhvatna Osoba
Duh u Bibliji je vrlo sveobuhvatan. Biblija koristi sljedeće pojmove da nam pokaže tu predivnu Osobu:
- Duh Božji (Post 1:2),
- Duh Jahvin (1 Sam 16:14),
- Duh Sveti (Mt 1:18; Ivan 20:22),
- Duh svetosti (Rim 1:4),
- Duh Isusov (Dj 16:7),
- Duh Kristov (Rim 8:9),
- Duh života (Rim 8:2),
- Duh Isusa Krista (Fil 1:19),
- Gospod Duh (2 Kor 3:17),
- Duh (Ivan 3:6; Gal 5:16; 25),
- životvorni ili život-dajući Duh (1 Kor 15:45),
- sedam Duhova (Otk 1:4; 4:5; 5:6) itd.
Prošao kroz proces: postao nešto daljnje
Novi Zavjet otkriva da je Bog koji je Riječ (Ivan 1:1) postao prvo tijelom (Ivan 1:14), a potom da je to tijelo (posljednji Adam) postalo životvorni ili život-dajući Duh (1 Kor 15:45).
Dakle, iako je u Svojoj esenciji Isus Krist zauvijek isti (Heb 13:8), Novi Zavjet nam opisuje da je Bog dva puta nešto postao (Ivan 1:14; 1 Kor 15:45) što dakako uključuje proces.
Utjelovljenjem, Bog je unio Boga u čovjeka (Ivan 1:14), a kroz smrt i uskrsnuće — čovjeka je unio u Boga (Iv 17:21).
Trebamo Ga jesti i piti
Bog je u Kristu kao čovjeku postao životvorni Duh kako bi mogao ući u čovjeka (Iv 14:16-20).
Rekao je da trebamo jesti Njegovo tijelo i piti Njegovu krv (Ivan 6:54). Mnogi misle da je tu govorio o Gospodnjoj večeri. O Gospodnjoj večeri se govori u 1 Kor 11, ali Ivan 6 nije poglavlje o Gospodnjoj večeri, nego o jedenju i pijenju Krista. To je bio tvrd govor za Isusove učenike onda, kao i danas, pa su otišli od Njega (Ivan 6:60) jer su mislili na ljudožderstvo.
Međutim, Gospod je kasnije jasno otkrio da su te riječi bile Duh, a da tijelo na koje su oni mislili ne koristi ništa (Iv 6:63).
Crkva: Miješanje dvaju duhova
Božanski Duh ulazi u ljudski duh kada povjerujemo u Krista (Rim 8:16, Ivan 3:6) i to se zove novo rođenje. Tada se naš ljudski duh i božanski Duh pomiješaju u jedan duh (1 Kor 6:17). Ta dva duha zovu se crkva ili novo stvorenje (Gal 6:15).
Ove knjige ne otkrivaju samo Duh Božji i predivan proces kroz koji je Bog prošao, nego također otkrivaju i ljudski duh u kojem, i sa kojim, je organski sjedinjen predivan Duh (Ivan 3:6). One nam također otkrivaju praktični put da iskusimo ta dva duha u svakodnevnom životu kao jedan duh (1 Kor 6:17).
Gospodnji poziv iz Ivana 7:37-39 i dalje odjekuje. Tu Gospod kaže da „tko je žedan neka dođe k Njemu i neka pije“, pa apostol Ivan kaže: „To reče o Duhu kojeg su trebali primiti oni koji vjeruju u Njega“ (Ivan 7:39) i Duh Ga ponavlja na kraju Biblije: „Ako je tko žedan neka dođe i neka pije“ (Otk 22:17).
Za sve one koji žele piti i jesti Duha te imati smislen i normalan kršćanski život, ove knjige su predivan putokaz da se naslade uživajućim Duhom i da nauče surađivati s Njim za ostvarenje Božjeg vječnog nauma.
Saznajte više: